23/02/2021

Optymalizacja pracy w biurze rachunkowym

Zagadnienie optymalizacji pracy w biurze rachunkowym w ostatnich latach coraz częściej pojawia się w firmach. Sytuacja ekonomiczna i dążenie do minimalizowania kosztów pracy sprawiło, że przedsiębiorcy chętniej interesują się rozwiązaniami pozwalającymi na zautomatyzowanie czasochłonnych, powtarzalnych czynności. W biurach księgowych takimi czynnościami jest m.in. wprowadzanie faktur do systemu.

Obieg dokumentów

Wśród często wykorzystywanych rozwiązań, pomagających zoptymalizować codzienne czynności, są platformy, pozwalające na efektywniejszą pracę z dokumentami. Jedną z nich jest Mobevo, nowy produkt na rynku. Mobevo pozwala na znaczne przyspieszenie wprowadzania faktur – wystarczy je zeskanować, zamiast żmudnie przepisywać dane. Jego zaletą jest również to, że skan może wykonywać klient, a biuro odbiera jedynie dokumenty w formie elektronicznej i księguje je. To nie tylko ułatwienie dla księgowych (pozwala efektywniej wykorzystywać czas pracy), ale także dla klienta (nie musi odwiedzać biura by przekazać papierowe wersje dokumentów).

E-archiwum

Do zalet platformy Mobevo z pewnością należy także to, że faktury spływają na bieżąco, a wersje elektroniczne są przesyłane do biura automatycznie. Pozwala to rozłożyć pracę w czasie, zapobiegając kumulowaniu zadań na przełomie miesięcy. Dzięki tego typu rozwiązaniom łatwiej uniknąć błędów przy wprowadzaniu dokumentów, wynikających np. ze zmęczenia lub znużenia pracownika. Wszystkie dokumenty przechowywane są w archiwum (na dysku lub na serwerach), ułatwiając szybki dostęp do faktur archiwalnych. Co ważne dla klienta, ma on w każdej chwili pełny przegląd swoich rozliczeń dzięki aplikacji mobilnej na smartfony.

Praca zdalna

Mobevo można także wykorzystywać do przesyłania dokumentów np. między centralą i oddziałami firmy, a jego rozbudowane funkcje (kalendarz, edytory, arkusz kalkulacyjny itp.) gwarantują kontrolę nad funkcjonowaniem przedsiębiorstwa i pomagają w organizowaniu team-workingu oraz pracy zdalnej. Optymalizacja pracy w biurze rachunkowym to ważne zadanie. Platforma Mobevo jest rozwiązaniem, które znacznie zwiększa efektywność pracy i pomaga lepiej ją organizować. Każde biuro rachunkowe, któremu zależy na jakości obsługi klienta i bezbłędności rozliczeń, powinno pomyśleć o wdrożeniu jej u siebie. Tym bardziej, że nie wymaga to zmiany posiadanego oprogramowania księgowego – platforma jest kompatybilna z popularnymi aplikacjami (m.in. produktami Comarch i Symfonia) oraz systemem Płatnik.